Printează cu fit to page pe A4 și decupează marginea albă
Descarcă și citește
Povestea lui Arborus și a Lissei
Citește-le împreună cu copiii!
Pentru a crea ARBORELE FAMILIEI CURAJOASE, urmați acești pași simpli și transformați această activitate într-un moment special alături de copilul dumneavoastră:
1. Descărcați documentul cu Arborele Familiei Curajoase (găsit pe platforma noastră sau primit de la doamna învățătoare).
2. Printați documentul pe 4 pagini A4, astfel încât să puteți construi un arbore mare și frumos.
3. Lipiți foile între ele pentru a forma întregul arbore după ce decupați marginea albă.
4. Folosiți post-it-uri albastre sau verzi pentru FRICI (de exemplu: teama de întuneric, de a vorbi în fața clasei etc.).
5. Folosiți post-it-uri roz sau galbene pentru VISURI și DORINȚE (de exemplu: dorința de a cânta pe scenă, de a face un nou prieten etc.).
6. Scrieți pe post-it-uri fricile și dorințele, împreună cu copiii, și lipiți-le pe ramurile arborelui.
7. Discutați o dată pe săptămână despre o frică și o dorință, alegând un moment liniștit după cină sau înainte de culcare.
8. Implicați-vă activ: notați și fricile/dorințele dumneavoastră pe arbore, în felul acesta le veți conștientiza și mai bine. Mai mult decât atât, copilul va înțelege că și adulții au emoții și aspirații, iar acest lucru îi va da curaj.
9. Transformați acest exercițiu într-un moment de familie, o activitate specială care va rămâne în memoria copilului. Este o oportunitate de a crea amintiri unice și de a petrece timp de calitate împreună. Aceste momente vor avea un impact mai mare decât orice obiect material.
10. Faceți din această activitate o rutină: alegeți o seară pe săptămână pentru Arborele Familiei Curajoase, poate chiar însoțită de un film și popcorn, astfel încât să devină un ritual de familie plin de bucurie și conectare.
Ce spun cadrele didactice despre
activitățile noastre interactive
Cine se află în spatele Bliss IQ
Prof. înv. primar
Raluca A. Lungu
Certificată Daniel Goleman -
„EMOTIONAL INTELLIGENCE”
Am folosit zilnic aceste provocări la clasa mea,
cu peste 350 de elevi, în ultimii 5 ani,
și cu rezultate de care sunt mândră.
Fiind încântată și mulțumită de rezultatele semnificative obținute la clasă (gestionarea situațiilor de nervozitate, conștientizarea actelor de violență, armonizarea clasei, munca sub presiunea timpului, cuvinte jignitoare versus empatie, nivel adecvat al vocii & respect, „nu vreau” versus „aș vrea, dar mi se pare greu”), am simțit nevoia de a împărtăși cu dumneavoastră, colegii de breaslă, mijloacele didactice Bliss IQ, pentru a eficientiza întregul proces educativ.
Personal, am fost un copil devotat studiului, care s-a hrănit cu motivația și ambiția de a deveni mai bun de la o zi la alta. Însă într-un moment de oboseala psihică, am realizat că nu este îndeajuns să fii printre primii (elevi din clasă / colegi din facultate). Atunci a fost momentul în care mi-am îndreptat curiozitatea spre dezvoltarea emoțională și socială. Am descoperit aspecte nebănuite despre propria persoană, am învățat să privesc în interiorul cutiei emoționale, să înțeleg ce fac, dar mai ales de ce fac, să îmi evaluez calitativ valorile și să le aplic spre binele meu și al celorlalți.
Schimbarea mea a fost radicală. Eleva obosită, care vedea doar informație și aprecierea cadrelor didactice & părinților s-a transformat în eleva / tânăra pregătită pentru viață, care își cunoaște limitele, le depășește, cu o inteligență emoțională dezvoltată – muncind cu blândețe, pasiune, entuziasm și acceptare.
Trecând de la ipostaza de elevă, la cea de cadru didactic, privesc prin alt filtru, dar sesizez aceleași probleme cu care eu m-am confruntat. Și dacă anii au trecut, dar copiii se confruntă astăzi cu același tip de situații nu este momentul prielnic pentru a face o schimbare? M-am gândit cum pot veni în sprijinul copiilor, dar și al părinților și al colegilor mei, profesorii.
Astfel că, împreună cu Eugen, am creat proiectul BlissIQ, cu misiunea de a oferi părinților ocazia de a-i înzestra pe copiii lor cu educația emoțională atât de necesară pentru tot ce înseamnă succesul copiilor noștri - profesional, relațional și personal.
Am reușit să ducem metodele noastre interactive și jucăușe de dezvoltare a inteligenței emoționale la peste 18.000 de copii din România, cu ajutorul a peste 700 de cadre didactice, dar și a burselor BlissIQ.
Sunt bucuroasă să împărtășesc metodele cu care am obținut rezultate și părinților, dar și colegilor de breaslă, deoarece consider că munca de educare a unui copil este un cumul de forțe - iar cadrele didactice împreună cu părinții, trebuie să devină aliați în această călătorie. Până la urmă, toți ne dorim tot ce e mai bun pentru acești copii.
Cu recunoștință,
Raluca „Lissa” Lungu
Eugen G. Lupașcu
Dezvoltarea inteligenței emoționale și a legăturii dintre minte și trup a reprezentat baza succesului meu de azi.
Prin respirația conștientă (Inspir - vizualizare, înțelegere și acceptare + Expir - eliberarea emoțiilor care creează blocaje) am reușit să ating succesul, așa cum îl văd eu, atât pe plan emoțional, cât și relațional și profesional.
Simt că a venit momentul să adresăm și să creștem nivelul de alfabetizare emoțională în rândul copiilor din ciclul primar, printr-o formă ușor de integrat, pentru ca următoarele generații să fie deja aliniate la standardele occidentale.
Venind dintr-un mediu rural, nu am avut un context în care să îmi dezvolt inteligența emoțională, deși m-am intitulat tot timpul „autodidact și veșnic însetat de cunoaștere și dezvoltare” în zona mijloacelor de elevare a nivelului de conștiința.
Am observat că persoanele care aveau deja succesul pe care eu îl căutam, aveau o capacitate crescută de concentrare, o inteligență emoțională ridicată și un management emoțional bine pus la punct.
În trecut am fost implicat în zona proiectelor de dezvoltare personală, a terapiilor alternative, a proceselor de vindecare emoțională și masculinitate. Astfel, am observat că majoritatea problemelor emoționale cu care eu m-am confruntat și care se manifestau sub forma obstacolelor interioare de tip autosabotaj sau interacțiuni sociale care deveneau copleșitoare aveau ca sursă evenimentele din copilărie și un grad scăzut de inteligență și alfabetizare emoțională.
Când am introdus dimensiunea de vindecare și dezvoltare a inteligenței emoționale în viața de zi cu zi, am observat o creștere a nivelului de liniște interioară, cât și a puterii de concentrare. Aceste concepte utile le folosesc acum atât în viața personală, cât și în organizațiile în care sunt implicat ca fondator sau în funcții de conducere.
Împreună cu Raluca, am început să pavăm drumul către o educație emoțională accesibilă tuturor. Îmi doresc să creăm pentru părinți oportunități educative și contexte distractive în care să-și creeze amintiri memorabile alături de copii, să le fie ușor să-i educe din punct de vedere emoțional încă de la o vârstă fragedă și astfel, să-și îndeplinească visul de a le oferi copiilor lor o familie fericită, poate mai fericită decât au avut ei parte în copilărie.
Gânduri bune,
Eugen „Bliss” Lupașcu
Website construit 100% cu ❤️ de echipa Bliss IQ © 2024